Wijnands kornuyten


rararitsema1.jpg

We begrijpen dat we er niet meer over mogen schrijven. Het is een heksenjacht. McCarthy! Iedereen was fout. Dus was niemand fout. Godzijdank. Case closed. Maar ja, we doen toch echt niet anders dan aan Duyvendaks verzoek voldoen, weet u nog? ‘Nu moeten anderen ook rekenschap afleggen over hun activistisch verleden in de jaren tachtig’. Was Femke Halsema het roerend mee eens. Welaan, speciaal voor Wijnand en Fem ben ik met mijn oude collega Joost Niemoller deze week in Revu maar eens op zoek gegaan naar Duyvendaks kornuyten, dus niet de Cramertjes en Bussemakertjes, nee de hardcorejongens- en meiden. Onderste twee figuren op mugshot zijn niet zo interessant – maar mocht u ze van het golfen of de boardroom kennen: in de jaren tachtig hielden ze zich met heeeel andere zaken bezig – de bovenste meneer is Geert Ritsema, GroenLinks-bestuurslid, Greenpeace-prominent, rotsblokgooier, ex-Bluf! En niet onverdienstelijk nummer 13 op de RaRa-groslijst van de Centrale Recherche Informatiedienst, rond ’88. Zo te zien was Geert in ’84 trouwens ook al eens op extra-curriculaire nachtelijke activiteiten betrapt en daar helemaal niet blij mee. Voor de overige kameraden - wat ze deden en wat ze doen – check Revu.

Informatie over dit artikel:

(Geef commentaar, kijk wat andere hebben geschreven of plaats een link op je eigen weblog!)


Vorige en volgende artikelen

Categorieën


Reacties

STAN DE JONG & HET VAN SANTEN-SYNDROOM

Collega De Jong heeft een heksenjacht geopend op foute oud-linksmensen. Prima. Is zijn goed recht. Als collega De Jong maand na maand wil dansen op de reeds verrotte lijken van oude actievoerders die 25 jaar geleden een inbraak hebben gepleegd of een steen hebben gegooid, zeg ik: have fun, Stan. Blijkbaar heb je die fun en wordt die groter bij elke scalp die je weer om je nek kunt hangen.

Je doet me bij dit alles een beetje denken aan collega Rutger van Santen van de Wereldomroep, je weet wel, die ‘journalist’ die begon te schuimbekken zodra het woord ‘Geert Wilders’ viel, overal Geert Wilderssen zag oprukken en uiteindelijk belandde in een gekkenhuis. Zo hysterisch hij bezig was met Wilders en de PVV, zo ben jij nu ‘journalistiek aan het bedrijven’ met oud-links. Maar nogmaals: have fun!

Blijkbaar besef je niet dat hoe je nu bezig bent op geen enkele wijze recht doet aan je kwaliteiten als onderzoeksjournalist, dat je bent afgedaald naar het absolute dieptepunt in je journalistieke loopbaan. Dat je parallel aan je journalistieke vedetta tegen oud-links ook continu ‘rekenschap’ meent te moeten afleggen maakt verder ook al geen al te sterke indruk, to put it mildly. Ik vraag me af wat er allemaal aan de hand is. Is het Nieuwe Revu de je aan de ketting legt? Zeg het ons! Leg eens ECHT rekenschap af!

@Micha

Waarom doe je dit Micha?
Ik snap even deze aktie niet zo goed.

Naar mijn mening zwaaien sommige verrotte lijken de scepter in de Tweede Kamer is het niet.

Kunnen jullie niet gewoon gaan samenwerken.

@Jacqueline

Sure, als het om kamerleden gaat… Maar de ‘kornuyten van’ (oud)-kamerleden, dat wordt dus een hetze, heeft met journalistiek niets meer te maken. Wil ik Stan tegen beschermen. Zo ben ik. Natuurlijk vind ik het ook erg jammer dat hij dit soort werk belangrijker vind dan het schrijven over zaken die NU spelen zoals pedo-netwerken en klassenjuistitie. Maar ja, ieder zijn meug!
Stan kan het nu alleen nog goedmaken door te onthullen wie er achter de Makro-brand zitten en de aanslag op Huize-Kosto….

LS…

Nu is onze dappere Micha zelf een beetje de weg kwijt. Volgens mij zijn foute oud-linksmensen net zo fout als foute oude-kampbewakers. Die moet je toch ook tot het einde der tijden blijven vervolgen ? Jouw persoonlijke speeltje, ene Joris Demminck is oud en nieuw fout net als de foute smerige linkse bende die tot aan de dag van vandaag de democratie bevuilen !
Nee Stan, elitair gereutel van ene Micha is hier behoorlijk misplaatst. Laat hem eerst maar eens zijn eigen huiswerk afmaken of heeft hij daar de ballen niet voor en gaat hij anderen beschuldigen nu hij zelf in gebreke blijft. Op zijn minst een zwaktebod maar even goed zeer voorspelbaar voor de Micha’s onder ons die er niet meer uikomenen.

Ik ben het met Jacqueline eens. Links moet onderzocht worden, want verantwoording afleggen als alles verjaard is, ja zo lust ik er nog wel een paar. Stan doorgaan.

Micha Kat mag ik trouwens ook altijd graag lezen, snap ook niet helemaal zijn “boosheid”.

Allen

Degenen die zich afvragen waarom de obsessieve pedofielenjager Micha Kat toch ineens zo boos op mij is – eerder werd ik omstandig geprezen – het heeft helemaal niets van doen met mijn artikelen over linkse actievoerders. Nee, Kat is boos op mij omdat ik op een relatief onbeduidend punt een afwijkende mening heb geventileerd over de zaak-Demmink. Nou, dat mag niet van Kat!

En wat doet Kat dan? Iedereen die het niet met hem eens is – vaak voorheen ‘bevriende’ media – is zelf pedofiel! Ja, kijkt u maar op zijn site: De Telegraaf is ‘pedofielenkrant’, GeenStijl is de pedofielensite en nu is zelfs uw trouwe verslaggever ‘pedofiel’. Ge-wel-dige onderzoeksjournalistiek.

Kat schroomt daarnaast niet om zijn bronnen op straat te gooien en zo in problemen te brengen (denk aan oud-rechter Wedzinga)en schrikt zelfs niet terug van chantage, zo heb ik gemerkt.

Het zou een dagtaak zijn alle feitelijke onjuisheden en onzin die Kat dagelijks op zijn site debiteert te ontkrachten.

Nu probeert Kat, die helaas zijn talenten vergooit, dus deze site ook te vergiftigen met zijn kwalijke laster en hersenspinsels. Waarschijnlijk geniet hij van de aandacht die hem dit nu oplevert. Maar het zal voor het laatst zijn.

Wat er zo opeens fout zou zijn aan het tegels lichten over personages die destijds wetgeving negeerden om hun idealen kracht bij te zetten, en wellicht nu aan het roer staan ons land alweer de foute kant op te laveren, ontgaat me volledig. Het is niets anders dan geschiedschrijving van zeer recente geschiedenis. Bovendien zijn er zeer zware delicten gepleegd uit naam van dat idealisme, die nog steeds om opheldering smeken.
Waarom zouden we niet willen weten wie achter de vele aanslagen zaten die ons land kapitalen aan beveiliging, opsporing, en materiele schade gekost hebben, om nog maar te zwijgen over de emotionele schade van de slachtoffers en hun familie.
Twintig jaar na de bezetting waren historici ook al actief tegels te lichten over de plegers van misdaden tegen de menselijkheid. Waarom een uitzondering maken voor het nietsontziende gajes van de jaren tachtig van de vorige eeuw?
Ik zou dus zeggen, heren Siebelt en de Jong, val aan, wij volgen u.

Waar en wanneer heb ik JOU een ‘pedofiel’ genoemd, Stan? Even een bewerinkje van je checken, hoor, verder niets.

Micha Kat

Je weet niet eens meer wat je allemaal zelf schrijft. Hier: ‘Het gaat hard tegen hard in de oorlog tussen de ‘pedofielen’ in de media onder leiding van het Telegraaf-concern en Stan de Jong en de ‘anti-pedo’s’ die worden aangevoerd door de webmaster van deze site.’
http://www.klokkenluideronline.nl/artikel/981/joris-demmink-blijft-adam-curry-moet-weg.html

Verdere aandacht krijg je niet meer van mij.

‘Nu moeten anderen ook rekenschap afleggen over hun activistisch verleden in de jaren tachtig’
Roerend mee eens.
Maar wie is er dan geinteresseerd in bekentenissen van het verleden van DNH?
Balkenendu?
dacht het niet! :shock: :smile: :mrgreen:
“Ik zat aan kleine meisjus!”

Maar wat deed links zelf? In 1985 kwam de paus naar Nederland, en het is sinds die tijd tot heden nog steeds rumoerig in de linkse pers. Nog steeds worden bisschoppen (Gijsen alhoewel gepensioneerd) met boosaardige artikelen aangevallen, nog steeds verschijnen er anti-paus verhalen, nog steeds worden dingen beweerd over de Kerk die kant nog wal raken. Er zijn duizenden anti-katholieke publicaties geweest de afgelopen 23 jaar en nog steeds bestaan er kranten die het niet kunnen laten de katholieke Kerk te besmeuren. En dan hebben we het nog niet over de pausrellen waaraan Wijnand Duyvendak heeft meegedaan, de bommeldingen, de aanslagen op katholieke panden toendertijd, de haat- en moordoproepen. En in al die tientallen jaren van voortdurende anti-papisme werd er door links NOOIT het woord HEKSENJACHT gebruikt. Nu moet er iemand in het parlement weg wegens zijn verleden. EN METEEN VERDORIE WORDT ER VAN EEN HEKSENJACHT GESPROKEN IN DE TRANT VAN JOSEPH MCCARTY.

Het gaat mijns inziens veel dieper: er bestaan nauwe banden tussen GroenLinks en het OM/Justitie en een zeer gespannen band tussen GroenLinks en de BVD/AIVD. Onder deze column worden twee beerputten besproken die mijns inziens in de finale bij elkaar komen.
• Februari 2002: opheffing ‘Escape’ Team op last van het OM. (Waarom en door wie?)
• 1 Mei 2002 : Publicatie Wet op de Ammoniak en Veehouderij in de Staatscourant.
• 6 Mei 2002: Moord op Fortuyn door medewerker Vereniging Milieu-Offensief waarbij de activisten vanuit ‘Den Haag’ eerder op de hoogte worden gebracht dan de rest van Nederland zodat er veel belastend materiaal kan worden vernietigd. (Hoe zit dat nu precies?)
• 8 Mei 2002 : Officiële inwerkingtreding van de Wet op de Ammoniak en Veehouderij.
In ieder geval tot nog toe, anno 2008, lopen de banden tussen de bovenwereld (Den Haag, OM, stichtingen (Both Ends (financieel koppelen van beide kanten; dus het bedrijfsleven en de activisten)) maar ook bijvoorbeeld de Postcode loterij) en de schimmige onderwereld van milieuactivisten dwars door elkaar heen en die basis is toch echt gelegd in de ‘spetterende’ jaren tachtig. De mensen die toen actie voerden zitten nu aan ‘both ends’.

Stan,
Zou Micha bedoeld hebben dat er een komma achter “Telegraaf- concern”
moest staan. De betekenis van de zin wordt dan anders.

Nee Gerard, er is geen twijfel mogelijk, lees de rest van het stukkie maar.

Na ff gegoogled te hebben op Geert Ritsema komt er niet veel uit.
Zo ziet hij er tegenwoordig uit http://www.sociaalforum.nl/spz/pub/website/upload/leo/Geert%20Ritsema2.jpg

Hier een pdf:
http://www.gmo-free-regions.org/fileadmin/files/gmo-free-regions/speakers_CVs.pdf met foto’s GR staat op derde pagina van onderen.

Quote uit pdf:,

Geert Ritsema
Greenpeace International
Geert Ritsema (47) works as a genetic engineering campaigner for
Greenpeace International. He is bas ed in Amsterdam but travels
frequently to places that are on the frontlines of the global struggle
against GMO contamination. Geert has been working as a
professional GMO campaigner since 2000. From 2000 -2002 he
was with Greenpeace Netherlands, where he fo cused on creating
consumer awareness about the risks of GMOs in food. From 2002
to 2005 he coordinated the GMO campaign of Friends of the Earth
Europe.
Before turning his full attention to protecting the environment from
the risks of GMOs, Geert Ritsema wa s a social and environmental
activist in the Netherlands, where he was deeply involved in many
campaigns, including the international campaign to abolish
apartheid in South Africa in the 1980’s. Geert has a MA in
contemporary history from the University of Amsterdam. He is
married but has no children. In his spare time he sings, plays the
guitar and mouth harp.

Hier een artikel waarbij hij spreker was,nadenken over manipuleren
van voedsel.
http://talk2000.nl/mediawiki/index.php/The_Future_of_Food

Die link naar rotsblokgooier komt Geert Ritsema helemaal niet in voor,
zou ook raar zijn gezien wat Geert Ritsema doet.Dat ie op een lijstje
heeft gestaan in die tijd zegt mij niet zoveel.Van de middelste daarvan
wil ik wel is weten hoe het met hem gaat,ik vermoed dood en als ik daar
dan toch over heb,hoeveel leven nog van die lijst?

Meneer de Jong ik vind u voor een journalist subjectief in uw focus op links.Als we even naar rechts kijken(Wilders)en zijn sympathisanten die nou ook niet bepaald het toon en gedragsbeeld van beschaving zijn en daar hoor ik u nooit over.Geweld is kennelijk alleen een probleem voor u als het van links komt.

Objectivo

Nee hoor. Maar je kunt nu eenmaal niet over alles schrijven. Bovendien hebben we het hier over de jaren tachtig – door Duyvendak hoogstpersoonlijk weer op de kaart gezet – en daarvan staat wel vast dat het geweld toch echt uit extreemlinkse hoek kwam.

Revu gekocht. Een pover verhaal over kornuiten van Wijnand.
:sad: Je pakt niet door met lijsten en telefoonnummers.
:?: De aanslag op Kosto en de Makro-pyromanie zijn toch echt daden die opgehelderd moeten worden.
:twisted: In ieder geval moeten ze verwijderd worden uit maatschappelijke functies.

Ik vind het wel knap hoe werkschuw tuig ,geen vak of beroep kennende ,nooit een slag werk gedaan ,leiders werden van o.a de werkende klasse !
En ,tot op vandaag blokken graniet op de tenen donderen van die mensen die niet luisteren willen.

En nu nog even de kamerindeling in het Wageningse terror-Droevendaal bekend maken en dan blijkt dat onze Volkert buurman was van Wijnand zijn Milieu-defensie, Volkert en Sjoerd waren OFFENSIEF van aard, he leuk, wij dan maar Milieu-Offensief.
Als Pim geen sterke Brabander met GSM had gehad waren ZE daar ook nog ANONIEM mee weggekomen.
OPEN met die BEERPUT, er weten er meer van, nu op het pluche.